Huub Janssen

Coaching

Hoe vindt jij de juiste coach? Begin dan met het neerzetten van een duidelijke intentie: Wat wil je bereiken? Maak een voorstelling wie die persoon zou moeten zijn en wat hij/zij doet. Als je dat weet, ga dan in gesprek. Misschien ben ik dan wel de betrouwbare coach die je zoekt die jou gaat helpen. 

Herken je dit?
Het werk slokt al mijn tijd op. Ik heb het zelf niet meer in de hand! Je leeft niet naar je hart en/of je probeert het de ander veel te veel naar de zin te maken.
De samenwerking met mijn collega en/of leidinggevende is slecht.
• Ik heb weinig zelfvertrouwen
Ik heb het gevoel dat er niet naar mij wordt geluisterd
Ik neem mijn werk mee naar huis, ik slaap er bijna niet meer van.

Wil jij hiervan af? Bedenk eens wat het voor jou zou betekenen als jij:

• De juiste balans tussen werk en privé vindt
• Leert hoe je fijn samenwerkt met collega’s
• Vol zelfvertrouwen in het leven staat
• Jouw steentje bijdraagt en jezelf hierbij goed voelt
• Zaken loslaat waarop je toch geen invloed hebt

Hoe ziet het traject eruit?

Bel, mail, app mij.  Ik neem met jou contact op en in een kort gesprek kan ik je vertellen of ik je kan helpen. Ik kan je dan ook een idee geven van de kosten.

Ben je enthousiast dan maken we een afspraak voor een intake gesprek op mijn praktijk. Is het wenselijk om dit via beeldbellen te doen in deze corona tijd, dan kan dit natuurlijk ook. Tijdens het intake gesprek gaan we elkaar eerst wat beter leren kennen en bespreken wat jou bezighoudt. Na een kwartier hebben we dan voldoende informatie om jouw gewenste situatie te gaan schetsen. Wat zou je graag willen veranderen in vergelijking met de huidige situatie?  Wat houdt je tegen dat dit niet lukt en wat heb je hiervoor nodig ? Je gaat doelen stellen, want zoals Johan Cruijff al zei: Zonder doel kun je niet scoren.  Ons brein heeft namelijk een doel nodig. Wanneer ben je klaar? Als je 100% overtuigd bent dat je je doelen hebt bereikt! En wanneer is dit? Dat je nog steeds enthousiast bent en alle twijfels en nadelen hebben besproken.  Hoe lang dit traject duurt of hoeveel afspraken nodig zijn bepaal je een heel eind zelf. Heb jij voldoende tijd en ben je vooral gemotiveerd om daadwerkelijk anders te gaan doen dan bepaal jij het tempo! 

Veranderen van gedrag

Waarom is het zo moeilijk om te veranderen? Volgens neurowetenschappers ligt ons gedrag vanaf de 35 jaar vast en verankerd in ons lichaam. Als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd deed! We beoordelen alles op hoe het zal voelen. En als dat ons gevoel niet aanstaat dan besluiten we het niet te doen. Onze visie op de werkelijkheid wordt gebaseerd op hoe we ons voelen. We hebben 50 verschillende gedachten per minuut. Iedere gedachten creëert pos/neg neurotransmitters De positieve zijn o.a. endorfine, de negatieve: adrenaline, cortisol. Dit maakt een bepaald gevoel. Dit wordt weer terug gekoppeld via de zenuwen naar het brein en zo houdt je zelf in de loep. Om écht te veranderen moet je anders gaan denken en handelen in dezelfde omstandigheden. Alles in onze wereld is bekend. Elke keer als we de werkelijkheid waarnemen reageren onze hersenen op een voorspelbare manier. De omgeving stuurt ons denken. 

Hoe verander je gedrag? 

Je wilt pas veranderen als de pijn groot genoeg is of het belang aantrekkelijk genoeg is Bij het kiezen moet je twee mogelijkheden tegen elkaar afwegen: Kort geluk, lange pijn of korte pijn, lang geluk.

Dit kan op 3 verschillende manieren:

1.       Crisis wordt je gedwongen om andere keuzes te maken. Herkenbaar nu in deze coronatijd?

2.       Verandering van omgeving, want een zelfde omgeving creëert hetzelfde gedrag.

Denk aan vakantie! 

3.      Maak kleine stapjes

Maak deze vast aan dagelijks ritueel. Net voordat je dát doet pas je dat toe. Vier dit!

Dan krijg je positieve energie. Hoe werkt dit? Jouw amygdala (emotionele brein) wil alles in de

gaten houden. Als het net te groot is dan zegt de amygdala, dat gaan we niet doen!

Dus maak kleine stapjes en pak er één ding uit en ga dit 66 dagen doen!

Zorg dat die neuronen gaan aansluiten! Daarna gaat het automatisch. 

 

 

Download gratis E-book!

Tarieven

Om een trajecttarief te bepalen zijn er drie mogelijkheden.  Het aantal coachuren wordt wordt bepaald door het aantal coachuren dat in een traject is opgenomen te vermenigvuldigen met mijn uurtarief. In deze situatie zijn al mijn kosten verwerkt. Ik maak gebruik van de gemiddelde tijdsduur van een contact moment en/of looptijd van het traject.

Wil je een trajecttarief vaststellen door middel van een beschikbaar budget als vertrekpunt, dan ga ik puzzelen met het aantal contactmomenten en/of de looptijd van het traject.

Ook is het werken met een ‘strippenkaart’-constructie tegen een vast tarief mogelijk. De waarde van de strippen wordt gebaseerd op mijn uurtarief. Jij kunt dan binnen een bepaalde tijdsperiode de strippen inleveren voor contactmomenten.

Kan ik bij jou de juiste snaar raken?

Heb je interesse in coaching of trainingen?
Neem dan vrijblijvend contact met mij op,
Dan mail, bel of app ik je terug.